דלג לתוכן העיקרי

השראה לחופשה: סאן חואן, פורטו ריקו


טבע ונופים
חופים
אוכל ושתייה

מגוון עולמות מתערבבים בסאן חואן, הבירה הססגונית של פורטו ריקו. כאן תמצאו כור היתוך של תרבויות ילידיות, אירופאיות, אמריקאיות ואפרו-קריביות, ואינסוף אטרקציות שיתאימו לכל סוגי המטיילים והמטיילות.

בסאן חואן העתיקה נראה שהזמן נעצר. בתים צבעוניים בסגנון קולוניאלי עומדים מסביב לרחובות מרוצפי-אבן שמסתעפים מפלאזה קולון (Plaza Colón) לשער סאן חואן (San Juan Gate). השער נבנה במאה ה-17, והוא היה בעבר הכניסה הראשית לעיר שהייתה מוקפת בחומות. לאורך שפת המים אפשר לראות מבצרים שממוקמים על הצוקים הגבוהים, ואת התותחים שלהם, שעדיין מכוונים אל עבר הים. ממש מחוץ לעיר העתיקה, קו החוף הסלעי הופך לחוף אל אסקמברון (El Escambrón), חוף מוגן עם חול רך ונעים ואזור מצוין לשחייה ולשנורקלינג.

מבצר אל מורו, פורטו ריקו

מבצר אל מורו, פורטו ריקו

ההשפעות התרבויות המגוונות שאפשר למצוא בסאן חואן באות לידי ביטוי בצורה הכי מובהקת בתרבות הקולינרית של העיר. במרכז העיר תוכלו למצוא מסעדות אירופאיות יוקרתיות לצד דוכני אוכל ומקומות שמגישים מזון מהיר, ושפים מקומיים כמו חוסה אנריקה (José Enrique) מביאים את הבישול המסורתי לרמות קולינריה חדשים. המנה המקומית הייחודית היא 'מופונגו' (mofongo) – בננה מטוגנת שמעוצבת בצורת כדור וממולאת בבייקון פריך, עוף או שרימפסים.

לא משנה על איזו שעה מדובר, דבר אחד בטוח – הריח של הקפה הקלוי והטרי של פורטו ריקו תמיד נמצא בקרבת מקום. בארוחת הבוקר יגישו לכם אותו עם חלב, ובאחר הצהריים תוכלו ללכת לאחד מבתי הקפה שמעוצבים בסגנון ספרדי וליהנות מקפה ומאפה כדי לקבל עוד זריקת אנרגיה להמשך היום.

מתי כדאי לבקר?

קו המים של סאן חואן העתיקה, פורטו ריקו

בזכות האקלים הטרופי של סאן חואן, מזג האוויר בעיר חם ולח במהלך כל השנה, והטמפרטורות כמעט אף פעם לא יורדות מתחת ל-25 מעלות. אפשר למצוא את המחירים הכי משתלמים בין ספטמבר ואוקטובר, אבל חשוב לזכור שאלו החודשים האחרונים של עונת ההוריקנים הקריבית.

איפה כדאי להתארח?

Best Western Plus Condado Palm Inn & Suites – סאן חואן, פורטו ריקו

הבריכה החיצונית ב-Best Western Plus

המלון המודרני הזה נמצא רק במרחק קצר מקו המים של העיר, בשכונת קונדאדו (Condado) היוקרתית. האורחות והאורחים של Booking.com דירגו את הבריכה החיצונית ואת מועדון החוף במקום גבוה, והם גם השאירו חוות דעת חיוביות מאוד על הצוות הידידותי של המלון. הסוויטות והחדרים המוארים – שחלקם כוללים נוף לים ומטבחים מאובזרים – הם עוד יתרון גדול.

Villa Herencia Hotel – סאן חואן, פורטו ריקו

המלון המשוחזר Villa Herencia Hotel

הווילה המשוחזרת הזאת בסאן חואן העתיקה מלאה בקסם של העולם הישן. האורחות והאורחים של Booking.com שיבחו את העיצוב האקלקטי של Villa Herencia, שמשלב מאפיינים עיצוביים היסטוריים וריהוט עתיק עם אומנות מודרנית נועזת. הם גם אהבו את האווירה הטרופית של הטרסה על הגג, שכוללת פרחים אקזוטיים, כיסאות נוח ואפילו אמבטיות חיצוניות עומדות בעיצוב עתיק.

La Terraza de San Juan – סאן חואן, פורטו ריקו

נופים נפלאים מהבריכה על גג המלון La Terraza

הטרסה על הגג, שכוללת בריכת פלאנג' ונופים עוצרי נשימה לים, הופכים את מלון הבוטיק הזה לאחד מהמלונות המועדפים על אורחות ואורחי Booking.com. מלון La Terraza de San Juan, ששוכן בתוך בית קולוניאלי בסאן חואן העתיקה, מקבל גם הוא ביקורות מעולות על העיצוב שלו, שמשלב בין קווים עיצוביים מסורתיים ומודרניים.

איך מגיעים לשם?

הדרך הכי קלה להגיע לסאן חואן היא בטיסה. יש טיסות ישירות כל יום מארצות הברית ומקנדה, כאשר רוב הטיסות יוצאות ממיאמי או מניו יורק. אם אתם צריכים להגיע לסאן חואן ממקום יותר מרוחק, אתם בדרך כלל תצטרכו לעשות לפחות עצירת ביניים אחת. יש טיסות יומיות מאמסטרדם ומלונדון שכוללות רק עצירת ביניים אחת, אבל אם אתם מגיעים ממקום כמו סידני, אתם תצטרכו לעשות לפחות שתי עצירות ביניים. אם אתם מתכננים טיול בקריביים ומעדיפים מסלול יותר ציורי, יש מעבורת שבועית שיוצאת מסנטו דומינגו ברפובליקה הדומיניקנית, אורך השיט שלה הוא בערך 13 שעות.